Skolen

Hverdagen

Under opdatering...

Ferieplan

Aktiviteter i løbet af skoleåret:

I løbet af skoleåret, har vi en række anderledes dage, hvor vi arbejder projektbaseret, har alternative aktiviteter eller er på besøg ud af huset. Et udsnit af alt dette er...

• Tre årlige projektbaserede læringsuger (PBL-uger), hvor klasserne arbejder på tværs omkring indhold og tema. Formen udspringer af KATA-fondens model og bidrager til udvikling af "deeper-learning-kompetencer"

• Høvdingebold turnering for alle årgange

• Skolernes Motionsdag

• Levende musik i skolen

• Skolefest (arrangeret af et frivilligt skolefest udvalg)

• Karneval for hele centeret (arrangeret af et frivilligt karnevalsudvalg)

• Arbejdsdag på hele centeret for børn og forældre

• Samarbejde med de lokale foreninger om aktiviteter og afprøvning af fritidstilbud

• Idrætsdag

• Fælles trivselstur i starten af skoleåret

… og meget andet 😊

Desuden har vi hyttetur på 4. årgang og skolerejse til Bornholm på 6. årgang.

Spis på tværs
Spis på tværs er et koncept for alle skolens årgange, som blev indført i skoleåret 22/23.
Dette for at styrke klassens trivsel blandt elever og forældre. Undersøgelser viser, at når forældrene til klassens elever har et godt og velfungerende samarbejde, har det en afsmittende positiv effekt på børnene.

Hvordan fungerer Spis på Tværs?
3 fredage i løbet af et skoleår mødes eleverne i små grupper af 3-5 børn. Ét barn i hver gruppe er vært og skal have resten af gruppen hjem til sig, hvor de skal hygge sig og have noget nemt aftensmad. En halv time inden Spis på tværs er slut kommer forældre til en kop kaffe/sodavand eller andet, så forældrene får lært hinanden at kende.

0.-2. klasse mødes fra kl. 17.00-19.00 (forældrekaffe starter kl. 18.30)

3.-6. klasse mødes fra kl. 17.00-20.00 (forældrekaffe starter kl. 19.30)

Det er forældrerådet i de pågældende klasser, som sørger for at inddele eleverne i de respektive grupper og værtsgange.